baklykka.blogg.se

Min stora passion och hobby är bakning. Jag fullkomligt älskar att få använda min lila Kitchen Aid maskin och låta kreativiteten flöda! Jag kommer dela med mig utav mina absoluta favoritrecept men även mina egenkomponerade skapelser. Hoppas du ska få hitta mycket spännande och inspirerande på min blogg

Nyttig ugnspannkaka

Publicerad 2013-09-09 11:38:00 i Allmänt,

 Idag bjöd Carro på ugnsbananpannkaka med kokos och hallon! Hur gott och nyttigt som helst.  Lätt att variera med olika bär om man vill. Jag som inte ens gillar banan blev omvänd :)!
 
Ingredienser

För två portion
2 bananer
2 ägg
2 msk kvarg 
2 krm bakpulver
0,5 dl kokos
0,5 dl frysta hallon
Kokos och Hallon kan ni välja bort om man vill.
 
Gör såhär
 
1. Skala bananerna och lägg i en bunke
2. Blanda i äggen, kvarg och bakpulvret.
3. Mixa till en jämn smet och häll i kokosen.
4. Smörj en ugnssäker form med osaltat smör eller kokosolja.
5. Häll i smeten och lägg på de frysta bären.
6. Sätt i formen i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter. Pannkakan ska vara fast i mitten.
7. Servera med kesella.
 
Ni måste testa detta! Så himla gott. Tack för receptet Carro. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela